הכנה אדמיניסטרטיבית לוועדות רפואיות וליווי במימוש זכויות רפואיות

צרו איתנו קשר:

הכנה לוועדות רפואיות וליווי במימוש זכויות רפואיות

צרו איתנו קשר:

הכנה אדמיניסטרטיבית לוועדות רפואיות וליווי במימוש זכויות רפואיות

אדם, שנפגע בתאונה או חלה במחלה ממושכת, חווה, לרוב, שינוי משמעותי במצב הרוח, בתפקוד ובשגרת החיים. הסביבה הקרובה, המשפחה, מקום העבודה ורמת החיים של האדם החולה עלולים להיות מושפעים לרעה מהמצב. ביצוע מהלכים מנהליים מהירים ומדויקים סביב מימוש זכויות במוסדות הוא הכרחי בתקופה כה מאתגרת, ומומלץ להיעזר ולהתייעץ לא רק עם גורמים רפואיים ומשפטיים, אלא גם לקבל מידע ממוקד ואישי סביב תהליכים מנהליים במוסדות.

ההחלטה לממש זכויות במוסדות ולהגיש מסמכים רפואיים לוועדות רפואיות מתקבלת לרוב על פי המלצות שניתנות על ידי גורמים מוסמכים – הרפואיים או המשפטיים. ההסבר, המתקבל במוסדות הציבוריים בהתייחס לתהליכים מנהליים, הוא קצר, לא ממוקד ולרוב לא מספק. הצורך באיתור מידע, תוך פנייה לאינטרנט, חיפוש ברשתות חברתיות, המתנה למענה לשאלות ו/או לשיחות טלפון דורשים זמן וסבלנות. רבים מתקשים בתהליך ופונים לחברות למימוש זכויות, אשר גובות סכומים גבוהים במיוחד בגין השירות, שלא תמיד נחוץ והכרחי.    

מיצוי זכויות

תהליך קבלת החלטות בתקופה כה מאתגרת הוא לא פשוט. אדם חולה, שחייו סובבים סביב טיפולים רפואיים, סובל מכאב, נוטל תרופות, הפוגעות בערנות ובתפקוד שלו, מוגבל  ביכולת התנועה וחש ירידה בריכוז והזיכרון. המצב עלול להיות זמני או קבוע, והקושי לעבוד ולהשתכר במהלך תקופה ממושכת או לצמיתות עלול משבר אישי ו/או משפחתי.  

ההמתנה  בתורים במשך חודשים ארוכים בקופת החולים, לצד הוצאות רפואיות ומשפטיות והצורך לנהל תהליכים ביורוקרטיים במקביל, מקשה מאוד על ההתמודדות בתקופת המשבר. בתקופה זאת, עולות, בין היתר, השאלות הבאות:

  • מה עושים כדי להקל ולהתנהל נכון בתהליכים הביורוקרטיים?
  • לאן פונים, כדי לחסוך זמן יקר? ובאיזה אופן פונים?
  • איך מזרזים את התהליך המנהלי? במי נעזרים? איך חוסכים את המשאבים ואת זמן המתנה בתורים הארוכים?
  • ממה מתחילים? איך מגישים את מסמכים בצורה נכונה למוסדות ולוועדות רפואיות?
  • איך מתנהגים בוועדה רפואית, כך שהכאב והסבל שאותו אדם חש יתבטא בוועדה וברישום במסמכים הרפואיים בצורה מדויקת, שתשפיע על ההחלטה התואמת את מצבו הרפואי והנפשי של החולה?
  • האם כדאי לבוא עם מלווה לוועדה רפואית? מה קורה בחדר הוועדה?
  • האם בכל מקרה אדם זקוק למייצג? והאם תמיד כדאי לפנות למומחה ולקבל חוות דעת פרטיות?

לפני קבלת החלטה למי פונים וכיצד פועלים, מומלץ לקבל הדרכה מנהלית מתאימה, בנוסף להתייעצות משפטית. המידע והאפשרויות, המותאמות לחולה באופן אישי, בהתאם לצרכים הרפואיים והנפשיים שלו,  יסייע בצמצום חוסר הודאות  ויסייע בתהליך קבלת החלטות. במרכז CBT – קליניקת מומחים אנחנו מציעים:  

  • הכנה לתהליך מנהלי במימוש זכויות במוסדות וקשר מול משרדים ממשלתיים.
  • הכנה מנהלית לוועדה רפואית, הכוללת הכנת תיק לוועדה, איסוף מסמכים, בדיקה מנהלית של

מסמכים רפואיים לפני הגשתם וטיפים והדגשים, באשר למה חשוב להבליט במסמכים.  

  • הכנה מנהלית לוועדות רפואית עבור עובדים במשרדים ממשלתיים, עיריות ומועצות

מקומיות לשם מימוש זכויות בעת פרישה לגמלאות.

  • הדרכה מנהלית בנושא איסוף מסמכים רפואיים וקשר עם קופות חולים/ בתי חולים/ חברות ביטוח. הבנת התהליך החיתום הרפואי בחברות הביטוח (בריאות וסיעוד) וקשר למימוש זכויות רפואיות. שימוש בכיסויים ביטוחיים מקופת חולים / פוליסה פרטית בחברת ביטוח/ביטוח קולקטיב ממקום עבודה  (אותיות הקטנות) וקשר יעיל עם הסוכנים – לצמצום עלויות ומימוש סעיפי הפוליסה בצורה יעילה.  

למי השירות מתאים?

  • אנשים עם קשיים בתחומי אדמיניסטרציה וביורוקרטיה, אשר מעוניינים לקבל מידע ולהסתייע בהדרכה ובאימון כדי להימנע מדחיינות, שלא מקדמת תהליכים ולא משיגה את המטרה.
  • מטופלים, הסובלים מחרדה ומהפרעה טורדנית כפייתית (OCD), שמעוניינים לקבל מידע ותאור מהשטח, כדי להפחית חרדה.
  • אנשים, הסובלים ממחלה ממושכת, בודדים ללא מערכות תמיכה, אשר זקוקים לליווי והדרכה סביב תהליכים מנהליים ומימוש זכויות במוסדות.
  • מבוגרים מעל גיל 40 עם קשיים בתפקודים ניהוליים עקב פגיעה בקשב וריכוז, הנמצאים בתהליך אבחון או אחריו, שחשים ירידה משמעותית ביכולת לנהל תהליכים מנהליים, מתקשים ביצירת סדר וארגון במסמכים, בקביעת תורים ובקידום התהליך.

השירות מוצע עלי ידי מרכזת ומתאמת טיפול במרכז CBT – קליניקת מומחים, שהינה מאמנת אישית, המתמחה באימון סביב הפרעת קשב וריכוז במבוגרים, בעלת השכלה מאוניברסיטת חיפה בתחום מנהל מערכות בריאות בכיר במסלול לרופאים ואקדמאים. בעלת ניסיון מנהלי במשך 20 שנים בתפקידים אדמיניסטרטיביים שונים במוסדות ציבורים וממשלתיים כגון קופת חולים "מכבי – מכונים ומרפאות", בית חולים "בני ציון", עירית חיפה – המכון הפתולוגי, המחלקה למידע ורישום רפואי ומרכז לטיפול בנפגעות תקיפה מינית,  חברת ביטוח "כלל – חיתום בריאות", משרד הבריאות וביטוח לאומי – מחלקה רפואית לעובדי מדינה ומחלקת נכות כללית, מרכז ישראלי לאפוטרופסות.